Corpshuizen Delft

Gesponsorde links
Corpshuizen Delft
Ir. F.G. Wallerhuis
De Algemene Senaten Vergadering (ASV) is de vergadering van het Collegium en de Senaten van de elkaar op voet van gelijkheid erkennende studentencorpora in Nederland. De ASV is het oudste en met 11.000 leden ook het grootste Nederlandse overkoepelende studentenverbond. De ASV stelt zich ten doel de behartiging van de gemeenschappelijke belangen van de aangesloten corpora.

Al sinds 1815 zijn er bevriende contacten tussen onder andere de Senaat van het Groningsch studentencorps en de reeds bestaande groensenaten verenigd in het Collegium Omnium te Leiden en de senaat van Utrecht. Daar komen later de senaten te Amsterdam en Delft bij. Eind negentiende eeuw worden deze contacten geformaliseerd en in 1892 komen de senaten van de toen elkaar erkennende corpora voor het eerst georganiseerd bijelkaar op initiatief van het Utrechtsch Studenten Corps. In 1913 wordt de Algemene Senaten Vergadering officieel opgericht. Tenslotte werd gelukkig het RSC in 1953 erkend en toegelaten tot de ASV. Ook Wageningen treed op omstreden manier toe tot de ASV.

Huize Avondzon

Heeren van 9/11

Engelenbak
De engelenbak, het grootste, mooiste en bekendste studentenhuis van delft! engelenbak, engelenbak, oude delft, dsc, corps, virgiel, foto, webcam

Oude Delft 223
Mooiste studentenhuisch van delft.

Oudtraadweg 5

Verwersdijk 116
Royal blue studentenleven vastgelegd - royal blue - belevenissen vastgelegd door de jongens van de vwd

Shawshank

Postzicht
Residence postzicht

Westerstraat 37E

• Nog Geen
Er staan 10 links op deze pagina.